Allt jag inte sa...

Jag vill väldigt gärna ringa till de jag tycker om. Men sen när de väl svarar då blir jag plötsligt blyg. Jag njuter av att höra deras röst men jag har inte så mycket själv att säga. Men sen har jag en låtsastelefon som jag pratar i ganska mycket. Och då vågar jag säga allt det där jag inte sa.

(Mamma satt på toaletten och tjuvlyssnade utan att jag visste)
-Hej mormor, det är Leia.

-.......... (jag är artig och är tyst när mormor pratar, ibland tom avbryter mormor mig)

-Är det bra?

-...............

-Vad gör du?

-..............

-Äter du middag?

-...................

-Var är morfar?

-.................

-Är han på jobbet?

-..................

-Ja, jag kan ringa honom på jobbet.

-.....................

-Hej morfar!

-.......................

-Är du på jobbet?

-..........................

-Vad gör du på jobbet?

-..........

-Snickrar du och borrar och bygger?

-.........................

-Pappa är också på jobbet.

-..................

-Ja, mamma och jag är ensamma hemma.

-................

-Men det går bra.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0